Cum pot elevii din mediul rural românescsă învețe, să se joace, să fie fericiți la școală

Reușisem să finalizăm cu succes un proiect și, pentru a sărbători, ne-am gândit să cumpărăm câte ceva de la un supermarket. Tocmai ne urcaserăm în mașină și ne grăbeam să plecăm, când la geam a apărut o mânuță ce ținea o carte. Era Matei, cum aveam să aflăm puțin mai târziu, un copilaș de 12 ani care vroia să ne vândă cartea. Poate l-am fi ignorat, cum am făcut în atâtea situații similare, dacă afară nu era așa de frig și dacă acea carte nu ar fi fost o ancoră a copilăriei câtorva dintre noi. Câteva minute mai târziu stăteam de vorbă cu Matei la masa fast food-ului preferat, probabil, al tuturor copiilor, încercând să-i deschidem apetitul și pentru cartea pe care încerca să ne-o vândă. I-am propus să ne citească un fragment pentru un desert. În mintea noastră, pentru un îndrăzneț și isteț cum părea Matei era o sarcină ușoară și un mod facil de a-și completa meniul cu desertul preferat. Dar, nu, el refuza. Bine, două deserturi, i-am propus. „Nu vreau nici un desert…Nu-mi place … Nu știu … să citesc.” Așa a început povestea unui proiect prin care am încercat să contribuim cât putem, la a face școala un loc în care copii ca Matei să meargă cu drag, să se joace, să fie fericiți și să învețe.
Noi suntem o mică echipă formată din reprezentanți ai Asociației pentru Egalitate de Șanse și Nediscriminare Brașov, ai Primăriei Voila, ai Școlii Gimnaziale Voila și Școlii Gimnaziale Lisa și în perioada 2018-2022 am implementat proiectul european „Învăț, mă joc, sunt fericit la școală”, accesând finanțare prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, axa prioritară 6 „Educație și competențe”.
Mulțumin tuturor celor care au participat sau au sprijinit implementarea acestui proiect!

Pentru a descărca BROȘURA, apasă linq-ul de mai jos: